Sunday, June 14, 2009

MARI BERNIAGA

Assalamualaikum, Semua mengetahui bahawa 9/10 rezeki adalah dari perniagaan, inilah sunnah nabi saw. tapi berapa ramaikah orang Islam terutama di Malaysia mempraktiknya. memang amat sedih dan mendukacita sekali. tapi persoalannya ialah perniagaan apa yang kita ingin dan mampu lakukan.

perkara pokok yang pertama difikirkan mestilah MODAL. berapa yang diperlukan dan berapa yang kita ada?

apakah KEMAHIRAN atau PENGALAMAN yang kita ada untuk memulakan?

adakah LATIHAN dan BANTUAN serta TUNJUKAJAR disediakan dan berapa kos serta berapa kerap?

siapa yang kita KENAL yakni CONTACT yang boleh membantu?

apakah kita perlu MEMBAYAR UNDER TABLE untuk mendapatkan kerja, untuk kerja-kerja yang kita jalankan serta siapkan diluluskan, atau supaya bayaran dikeluarkan dengan lebih mudah dan cepat?
perlukah kita ENTERTAIN untuk melincirkan perniagaan kita dengan karaoke, kelab malam, Thailand, Vietnam, Batam dsbnya?

inilah perkara-perkara yang sering dihadapi dalam perniagaan sekarang. persoalannya sanggupkah anda melakukan perkara2 tersebut?

sekarang mari kita lihat perniagaan MLM yang sebenarnya iaitu perniagaan MLM tulen. bila kita memperkatakan tentang perniagaan, perkara pokok ialah mesti ada jualbeli yakni produk/barang yang dibeli akan dijual semula. untuk perkara ini berlaku produk mestilah berharga berpatutan dan mudah dijual. manakala mereka yang berniaga mestilah mempunyai kebolehan untuk menjual semula.

perkara inilah yang berlaku dalam DCL. suatu perkembangan yang amat pesat dengan jualan bulanan semasa melebihi RM25 juta. harga barangnya yang amat berpatutan, mudah dijual kerana ianya berkesan dan latihan serta kursus teknik penjualan yang giat & kerap dijalankan.
inilah perniagaan yang telah menghasilkan lebih daripada 30 jutawan dan telah membantu meningkatkan taraf hidup beribu orang biasa. perniagaan yang membantu menyelesaikan pelbagai masalah lelaki/perempuan tua dan muda serta kanak-kanak.
hubungilah kami di Puchong, Cheras dan Kuantan untuk mendapatkan maklumat lengkap mengenai berita gembira ini, sekian

No comments:

Post a Comment